1. A třída – Ma – úkoly od 18.5.

Matematika od 18. 5.

 

Matematika 4/A – str. 26 – 28

Počítáme do 20 – str. 28, 29/1

Sloupce 67, 68

Hra na obchod – rozvoj finanční gramotnosti

 

  1. den

 

M 4/A str. 26

 

Jednotky délky, objemu, hmotnosti

Zopakujte s dětmi:

Metrem měříme délku: prkna, lina, provazu, látky….zkratka m = metr

Odměrkou měříme: mléko, vodu, olej, džus…zkratka l = litr

Váhami vážíme: ovoce, maso, mouku, cukr, lidi…zkratka kg = kilogram

 

Zkuste dětem jmenovat různé věci, ať vám řeknou, čím by je měřily:

Jablka, koberec, benzín, drátek, čaj, brambory, rýži, mašli, pivo, jar, pomeranče, šťávu z pomerančů….

 

  1. Měření metrem

Naměřte danou délku, pak zkuste změřit stůl, skříň, pokoj.

Co měříme metrem: děti zakroužkují nebo podtrhnou, samy vymyslí další věci, které metrem měříme

 

  1. Vypočítej

Děti nemusí za každý výsledek psát m, je to zbytečné.

Než začnou počítat, napíší na linku za Vypočítej: m = metr

Pak zkuste jestli umí příklady se zkratkou přečíst: 3 metry + 10 metrů = 13 metrů, přečtou nahlas 3 př., abyste měli jistotu, že ví, co m znamená, pak počítají samy.

 

  1. Slovní úloha

Děti pozorně čtou zadání, podtrhávají důležité údaje.

Vysvětlete, že 20kg třešní není stejné jako 20 třešní /20 kg je velká bedna, 20 třešní je miska/!

Znázornění kroužky, škrtáme zprava.

Před napsáním odpovědi znovu čtou otázku, těžká slova opisují ze zadání

 

  1. Litry

V krabici je 1 litr mléka, ukažte dětem různé nádoby, zkuste odměrkou změřit, kolik litrů je vejde do hrnce, kýble…

 

  1. Vypočítej

Děti nemusí za výsledek psát l, ale musí vědět, co zkratka znamená.

Na linku za Vypočítej: l = litr

Děti 3 příklady nahlas čtou, aby byla jistota, že umí zkratku přečíst:

5 litrů + 7 litrů = 12 litrů….

 

  1. Vypočítej

Opět zkratku za každý výsledek nepíšeme.

Na linku za Vypočítej: kg = kilogram

Děti tři příklady nahlas přečtou: 10 kilogramů – 1 kilogram = 9 kilogramů

 

  1. Děti si vytvoří představu, jak vypadá 1 kg: potěžkají si pytlík mouky, cukru…

Mohou porovnat, jogurt a 1 kg mouky, slabikář a 1 kg cukru….Co je těžší? Odhadnou.

 

 

  1. den

 

M 4/A – str. 27

 

Opakování: tuto stranu by měly děti zvládnout samostatně

 

Slovní úlohy:

Pokud děti po přečtení vědí, jak úlohu řešit, nemusí znázorňovat.

Když si dítě neví s řešením rady, znázorní si a lépe pak vymyslí řešení.

 

Pro řešení příkladů v nutných případech použijte názorné pomůcky – osu, počítadlo, prsty.

 

 

  1. den

 

Počítáme do 20 – str. 28

 

  1. Děti příklady vypočítají a připíší ke správnému výsledku na ručníku.

 

  1. Trochu neobvyklé př. – doplnit + , - do př. aby výsledek platil
  2. Sloupec zvládnou děti samy
  3. Sloupec – vyděsí je výsledek na začátku př. – nesmí se tím nechat zaskočit, mohou si ho přepsat na konec.
  4. Sloupec – pomůže, když si napíší výsledek nad příklady, poslední 3 př. jsou pro bystré počtáře.

 

 

  1. den

 

M 4/A – str. 28

 

Opakování – děti by měly zvládnout samostatně

 

Slovní úlohy – nemusí znázorňovat, pokud umí řešit rovnou

 

Ve cv. 2 – příklady ze 3 čísel – těžší počítání – děti si mohou napsat mezivýsledek:

7 + 6 + 3 = tady si bystřejší děti všimnou, že mohou počítat nejdříve 7 + 3 = 10, 10 + 6 = 16

4 + 5 + 8 = nad 4 + 5 si mohou napsat 9, pak 9 + 8 = 17

 

Ve cv. 3 si za Vypočítej napíší: Kč = korun českých

Pozor na velké K, řekněte si třeba, že peníze jsou důležité, proto píšeme velké písmeno

Děti nemusí psát za každý příklad Kč, ale zkusí si 3 příklady přečíst, aby uměly zkratku číst:

5 korun + 8 korun = 13 korun…

 

 

  1. den

 

Počítáme do 20 – str. 29/1

 

Pyramidy – pro děti neobvyklé počítání – 1. pyramidu vždy udělejte jako vzor společně

  1. řádek pyramid – sčítají vždy 2 sousední čísla, výsledek píší nahoru
  2. řádek pyramid – odčítají vždy 2 sousední čísla, výsledek píší dolů

 

Sloupce 67, 68

 

Hra na obchod:

Minulý týden jste možná zkusili nakupování hraček.

Tento týden zkuste nákupy potravin:

Oceňte si různé potraviny: např. tatranku - 6,-, jogurt - 7,-, sýr - 8,-, jablko – 5,-

Pracujte s papírovými penězi, nebo děti na papír nakreslí mince, kterými by zaplatily.

Koupí si např. tatranku a jogurt k svačině: 6 + 7 = 13

Zaplatí: 10 + 2 + 1, nebo 5 + 5 + 2 + 1 ….

Zkoušejte různé varianty nákupu i placení. Střídejte role prodavač a zákazník.

 

Pro šikovnější počtáře: Zaplatí nákup dvacetikorunou. Kolik Kč musí prodavačka vrátit? Jaké to budou mince?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Návštěvnost stránek

Návštěvy stránek 4 077

Rozpětí dní 28

Průměrné denní návštěvy stránek 146

Z kterýchkoli vyhledávání (SERP) 1

Unikátní IP 432

Posledních 30 minut 3

Dnes 58

Včera 172