1. A třída – Ma – úkoly od 4.5.

Matematika od 4. 5.

 

Matematika 4/A str. 19 – 21

Počítáme do 20 str. 26, 27

Sloupce 59 – 62 dodělat

Videa s výkladem str. 19 – 21 si můžete stáhnout - https://uloz.to/tamhle/7RVhU6p0lEWB

Videa jsou určena dětem, které nezvládnou učivo samostatně řešit, s videem mohou pracovat bez vaší pomoci. Nejdříve procházím a vysvětlím všechna cv. na dané straně, pak mohou počítat samy.

Na odkaz si kliknete, pak stáhnete video a pustíte.

Pokud dítě zvládá matematiku bez problémů, videa ho budou spíš zdržovat.

 

  1. den

 

Matematika 4/A str. 19

 

  1. Vypočítej:

Připomeňte dětem, co znamenají zkratky :

m = metr – měříme podlahu, nábytek, délku provazu, prkna…

l = litr – odměřujeme kapaliny, vše, co teče – vodu, mléko, džus, naftu…

kg = kilogram – vážíme potraviny, náklad, lidi….

 

Zkratky za výsledky psát děti nemusí, ale ať si příklady čtou nahlas: 11 metrů – 3 metry, aby uměly zkratku správně pojmenovat, přečíst.

 

  1. Slovní úloha:

Pozorně číst zadání – to je základ! Důležité údaje si mohou děti v úloze označit, podtrhnout.

Doplnit růžovou větu podle zadání: o 7 méně, musíme odčítat

Znázornění:

Kamil:  O OOOOO/ O OOOOOO , oddělte odzadu 7, o které má Milan méně

Milan: O OOOOO jen to, co je před čarou

Výpočet: 13 – 7 = 6

Odpověď: Nejdříve si dítě musí přečíst otázku, aby vědělo, na co odpovídá…Milan má 6 bonbónů.

Při psaní odpovědi musí někdy dítě napsat těžší slovo, ukažte mu ho v zadání, jen ho opíše.

 

  1. Procvičuj:

Těžší příklady, doplňujeme sčítance do př.

7 + _ = 12 Dítě si nastaví 7 prstů, přidá 3 do 10, pak schová všechny prsty, přidá 2 do 12, výsledek 5

 

  1. Písemné počítání:

Sčítance jsou napsané pod sebou /už jsme to dělali, snad si to děti pamatují/.

Nenechat se zaskočit jiným zápisem, výsledky píšeme na modrou linku pod příklad.

Ukažte dětem, že je snazší počítat příklady od zdola, tedy 9 + 2, 9 + 5….

 

  1. Slovní úloha:

Čtěte pozorně zadání, označte důležité údaje.

Znázornění: 12 kruhů, 10 zleva do oválu, 6 odzadu, zprava škrtnout

Výpočet: 12 – 6 = 6

Odpověď: Přečtěte si znovu otázku – Řekněte si hezkou odpověď, ať se děti učí pořádně mluvit…

Napsat stačí: Je tam 6 labutí.

 

 

 

  1. den

 

Matematika 4/A – str. 20

 

  1. Slovní úloha:

Přečíst pozorně zadání, doplnit chybějící údaje podle obrázku. Kolik nakrájela - si každý zvolí sám.

Vyznačte desítku zleva bez ohledu na druh houby – dejte do oválu.

Odzadu, zprava škrtněte tolik, kolik jste si zvolili.

Znázornění: neděláme, už máme

Výpočet: 13 - _ = _

Odpověď: Zůstalo _ hub.

 

  1. Znázorni a vypočítej:

Známé cvičení, tentokrát ubíráme od 13

  1. řádek – vzor – vždy škrtáme odzadu, rozklad 13 – 3 /do celé 10/ - 1/pod 10/ = 9, 13 – 4 = 9
  2. řádek – příklad na konci 13 – 5, škrtáme zprava 5, rozklad – 13 – 3 – 2 = 8, 13 – 5 = 8

 

  1. Opakuj: samostatně, nemusíte psát =

 

  1. Slovní úloha:

Pozorně číst zadání, podtrhat důležité údaje.

Vysvětlete dětem, že 13 kg jahod je větší košík jahod. Není to stejné jako 13 jahod, to by byla jen miska…Totéž 7kg jahod není stejné jako 7 jahod. 1 kg jahod není 1 jahoda!

Znázorni: 13 kruhů, desítka zleva do oválu, škrtáme zprava 7

Výpočet: 13 – 7 = 6

Odpověď: říkáme: Tetě zbylo ještě 6 kg jahod, píšeme:Zbylo 6 kg.

 

  1. Procvičuj – samostatně – pokud je potřeba, použijte názorné pomůcky

 

  1. Vypočítej – sl. úloha

Přečíst zadání, podtrhat důležité údaje

Výpočet napsat za odpověď na linku, která tvoří rámeček 13 – 4 = 9

Do odpovědi doplnit 9.

 

 

  1. den

 

M 4/A – str. 21 – Opakování:

 

Podobná cvičení jsme dělali na předchozích stranách.

Nechte děti udělat celou stranu samostatně včetně slovních úloh.

Pak stranu zkontrolujte, budete mít obrázek, jak děti učivo zvládají.

Případné chyby společně opravte, vysvětlete, jak to má být správně.

 

 

  1. den

 

Počítáme do 20 – str. 26

 

  1. Příklady vypočítat, do raket rozepsat podle výsledků

 

  1. Těžší cvičení, použijte názorné pomůcky

!Pozor na poslední sloupec! – 2 způsoby řešení:

  1. _ + 5 = 15 Víme, že si můžeme sčítance přehodit, tedy 5 + _ = 15, to už děti znají
  2. _ + 5 = 15 Můžeme vzít příklad odzadu, změna směru – změna znaménka, tedy 15 – 5 = 10

 

Dodělat nakopírované sloupce 61, 62

 

 

  1. den – Státní svátek – odpočinek

 

Kdo by se nudil: Počítáme do 20 str. 27

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Návštěvnost stránek

Návštěvy stránek 3 819

Rozpětí dní 28

Průměrné denní návštěvy stránek 136

Z kterýchkoli vyhledávání (SERP) 2

Unikátní IP 423

Posledních 30 minut 1

Dnes 177

Včera 160