1. A třída – Ma – úkoly od 11.5.

Matematika od 11. 5.

 

Matematika 4/A – str. 22 – 25

Sloupce 63 – 66

Počítáme do 20 – str. 27

 

Učivo na zadaných stranách bylo již několikrát vysvětleno, příklady jsou stále na stejném principu.

Děti by tedy mohly příklady řešit samy nebo s malou pomocí v případě nepochopení…

Pokud je potřeba, mohou používat názorné pomůcky.

 

Slovní úlohy:

Základem je pozorné čtení zadání a otázky. Dobré je podtrhat si důležité údaje.

Znázornění mohou děti dělat barevně nebo perem – kroužky, větší puntíky. Ve znázornění označují desítku zleva, a pokud ubírají, škrtají zprava.

Odpověď sestavují na základě otázky. Je dobré si ji přečíst ještě jednou. Pokud jsou v odpovědi těžší slova, děti si je vyhledají v zadání a mohou je opsat.

 

 

  1. den

 

M 4/A – str. 22

 

Cvičení 3 – zelený rámeček – výsledky za příklady bez =

 

Cvičení 6 dole: Příklad pro řešení úlohy napište na linku za odpověď, výsledek doplňte do odpovědi.

 

Sloupec 63

 

 

  1. den

 

M 4/A – str. 23

 

Sloupec 64

 

 

  1. den

 

M 4/A – str. 24

 

Cvičení 1 – Slovní úloha – trochu zmatek

Na obrázku děti spočítají všechny výsadkáře /i ty na zemi/ a doplní do 1. věty. Do 2. věty doplní počet, který je na zemi.

Znázornění: Do oválu dají 10 - všechny ve vzduchu a 1 na zemi, škrtnou všechny výsadkáře na zemi.

Výpočet: 17 – 7 – 1 = 9, 17 – 8 = 9

Odpověď: Je tam 9 lidí.

 

Cvičení 3 – Doplnit sčítance, aby výsledek platil.

Tady mohou děti uplatnit rozklad:

7 + _ = 14 – K sedmi přidám 3 do celé desítky a ještě 4 nad deset, tedy celkem 7

Děti už by měly počítat bez počítadla nebo osy. Maximálně použijí prsty.

V obchodě také nebudou mít po ruce počítadlo, je třeba si poradit bez něj.

 

Cvičení 5 – Počítání po 2

Praktické, když chceme něco rychle spočítat.

 

Sloupec 65

 

 

  1. den

 

M 4/A – str. 25

rýsování – toto děti samostatně zřejmě nezvládnou, budou potřebovat radu, můžete jim pomáhat.

 

Děti zkusí podle vzoru spojit body, nepřesnosti se tolerují.

 

Křížené čáry /2. řádek/ - barevně

 

Rýsování čtverců, trojúhelníků, obdélníků – dole – má více řešení

Počet vašich řešení zapište na připravené řádky pod narýsované tvary

 

Sloupec 66

 

 

  1. den

 

Počítáme do 20 – str. 27

 

Můžete si zahrát na obchod:

Kdo nezahodil papírové peníze, které byly v matematice, může je použít.

Kdo už je nemá, může si je vyrobit, nebo jen kreslit na papír.

 

Děti by měly vědět, jaké mince do 20 existují – 1, 2, 5, 10, 20. Neexistuje 3, 4, 6, 7…/i když to vypadá divně, některé děti to opravdu nevědí/

 

Připravte si 4 hračky pro nákup a dejte jim ceny, např.: méďa – 5,- , auto 7,-, míček – 4,-, kostky 6,-

Dítě si vybere méďu a kostky.

Na papír si napíše: 5 + 6 = 11 /nebo to spočítá zpaměti bez zápisu/

Zaplatí penězi.

Pokud peníze nemáte, na papír nakreslí desetikorunu a korunu /10 v kruhu a 1 v kroužku/, nebo 2 pětikoruny a korunu, nebo pětikorunu a 3 dvoukoruny….zkoušejte různé způsoby placení.

Zkoušejte různé varianty nákupu.

 

Až se situace s koronavirem uklidní, nechte děti nakupovat menší nákupy v obchodě.

 

Návštěvnost stránek

Návštěvy stránek 3 502

Rozpětí dní 28

Průměrné denní návštěvy stránek 125

Z kterýchkoli vyhledávání (SERP) 18

Unikátní IP 604

Posledních 30 minut 2

Dnes 254

Včera 114