Prvouka – od 13. 4.
str. 47 – Příroda na jaře
6 jarních květin, které jsou v pracovním sešitě, by měly děti poznat /umět pojmenovat/
i při procházce přírodou nebo na zahrádce
části těla rostliny – kořen, stonek, listy, květy – ukažte si na louce na nějaké květině.
můžete dětem vysvětlit, k čemu tyto části rostlině slouží:
kořen – rostlina čerpá ze země vodu a živiny /potravu/ a drží rostlinu v zemi
stonek – vede vodu a živiny k listům a květům
listy – rostlina jimi dýchá, dává nám kyslík, díky němu můžeme dýchat i my,
proto musíme rostliny chránit, abychom mohli žít
rostlina jimi přijímá vláhu
květy – jsou krásné, včelky a jiný hmyz je opylují, pak květy opadou a narostou plody
např. jahody, borůvky, rajčata, jablka…
___________________________________________________________________________
str. 48 – U babičky na zahradě
Zapojte děti do práce na zahradě, ať si také zasadí pár semínek a starají se o ně.
Pozorujte společně, jak rostliny raší ze země a rostou.
Můžete si pár semínek dát na vlhkou vatu klíčit a pak je dát do hlíny do květináče za okno růst. Dítě bude mít vývoj rostliny v přímém přenosu.
Zapojte děti do úklidových prací okolo domu, hrabání, zametání….
__________________________________________________________________________
Na procvičení učiva využijte internet: skolakov eu. – Prvouka 2
jarní rostliny, hospodářská zvířata, naši ptáci
Chválím všechny děti i rodiče za svědomité plnění zadaných úkolů.
Při prohlížení sešitů 6. 4. mi udělalo velkou radost, že se snažíte zadané úkoly plnit.
O to lépe se nám bude po té dlouhé přestávce znovu začínat.
Díky za spolupráci, zdravím všechny kluky i holky.