Od tohoto týdne bude probíhat také online výuka.
Pokud by se to někomu nepodařilo, nevadí, úkoly máte rozepsané, pracujte tedy podle rozpisu.
V týdnu od 11. 5. bude mít 1. B online výuku:
pondělí: 10:00 – 10.45, středa: 10:00 – 10.45
Snad tento čas bude vyhovovat. Pokud ne, domluvíme se, kdy to bude vyhovovat lépe.
Bude to 1. pokus, proto prosím o trpělivost a shovívavost v případě problémů…
kód pro vstup pro: https://discord.gg/QxSfttA
Tento kód zadáte do vyhledávače na Google a připojíte se.
Mějte po ruce učebnice a pracovní sešity.
Český jazyk – od 11. 5.
Slabikář – str. 78 - 81
Písanka – str. 10 - 14
Pracovní sešit ke Slabikáři – str. 46
pracovní list – písmeno f
- den
- seznámení s písmenem f – Abécédé s Michalem - https://www.youtube.com/watch?v=TsX75Ptfk4c – klikněte pravým tlačítkem na odkaz a dejte otevřít hypertextový odkaz
+ pracovní list s písmenem f
Slabikář str. 78
- básničku si společně přečtěte a označte všechna písmena f, F
- pod obrázkem přiřaďte k sobě slabiky, aby vznikla slova – nejlépe barevně
- kouzelné brýle – co všechno začíná nebo obsahuje písmeno f, děti možná nebudou všechny obrázky znát
- sloupečky se slovy – lze si hrát se slovy, např. označit všechna slova začínající na f, dávat si na slova hádanky, diktujete slova a dítě zakroužkuje…
- článek – střídejte se ve čtení, dávejte pak otázky z textu např. Co dostal Fanda od Filipa?, Jaké dostal jméno?, Jak na každého hafá?, Na koho ještě hafá?, Jak se Fanda o oba stará?
- tužka – předepsanou otázku a odpověď obtáhnout a psace dopsat odpověď
- pusa – obtahovat jména podle diktátu, postupně ( ale ne popořadě, diktujte jméno a dítě vždy obtáhne)
Písanka str. 10
- je tam hodně slov i vět, doporučuji rozdělit stránku na polovinu
- den
Slabikář str. 79
- modrý trojúhelníček – nejdřív přečíst všechna slova a pak vybarvit to, které je na obrázku
- U Fialů – střídejte se ve čtení, po přečtení dávejte otázky z textu, např. Kdo bydlí v Chebu?, Jaká je zahrada za domem?, Jak často Filip a Zuzka fazole pozorují? atd.
- domeček – zkuste vymýšlet na dané slabiky slova, upozorněte děti na velká písmena – vymyslete nějaká jména
- sloupeček se slovy – z každé barvy dejte jednu hádanku
- modré otazníky – udělejte společně – stačí spojit
Písanka str. 11
- můžete využit video https://www.youtube.com/watch?v=kK6OWDiP9CU – klikněte pravým tlačítkem na odkaz a dejte otevřít hypertextový odkaz
- den
Slabikář str. 80
- hádanky – přečtěte a spojte se správným obrázkem, zkuste si dávat vzájemně podobné hádanky
- báseň s papouškem – střídejte se ve čtení, zkuste si říct, která slova se rýmují
- Ty a já…. – všechna písmenka zkuste obtáhnout
- článek dole – střídejte se ve čtení, dávejte si otázky z textu
- tužka – děti si vymyslí svoje neskutečné zvířátko a do okýnka nakreslí J
Písanka str. 12
- připomeňte dětem, že téměř stejné písmenko jsme už psali…jen doděláme „fajfku“
- den
Pracovní sešit str. 46
- k obrázkům napište první slabiky
- sloupečky – střídejte se ve čtení slov, slova lze zase využít jako přepis do procvičovacího sešitu
- křížovka – písmena píšeme tiskace a tajenku přepište do cvičení s balónkem, střídejte se ve čtení článku o fialce, možná bude dětem divné, že vyslovujeme „fijalka“, ale píšeme bez j, upozorněte na to děti
Písanka str. 13
- je tam hodně slov, i věty a přepis písmen, opět stránku rozdělte na polovinu
- den
Slabikář str. 81
- pohádka Hrnečku, vař! – je to dlouhý text, střídejte se ve čtení, podle obrázků zkuste společně pohádku dovyprávět
- cvičení s tužkou slouží vlastně jako kontrola porozumění textu, společně doplňte nejdřív ústně, pak psace napište
- pohádku bychom si ve škole pustili na www.youtube.com
https://www.youtube.com/watch?v=H8rY4WJK7ZA
Písanka str. 14
- připomeňte si písmenko, které jsme se už učili, psali jsme pouze malé…
Pro zájemce – Barevná čeština str. 20 – písmeno f