Český jazyk od 6.4.
Soubor ke stažení:
Důležitá informace: v pondělí 6. 4. od 15:00 – 16:00 proběhne výměna matematik 3 - 4
přineste s sebou: matematiku 3 + sloupce k výměně a opravě
písanku 3, cvičnou písanku, Počítáme do 20 a Prvouku – k nahlédnutí
Výměna sešitů proběhne v 1. B bez účasti dětí.
Musíme dodržet všechna bezpečnostní opatření – roušky, bezpečný odstup, netvořit skupiny
Slabikář str. 62, 63
str. 62
básnička - společně si ji řekněte: přečtěte verš, dítě zopakuje, zase v básničce barevně označte písmeno č
ze slabik pod obrázkem skládejte slova, vždy 1 slabika z horního a 1 slabika z dolního řádku. Když to uděláte pastelkami, lépe se v tom vyznáte J
psaný text dole – dítě obtáhne perem, diktuje si písmena, přečte si, co napsalo, vybere správnou možnost a doplní do věty
str. 63
Domeček - děláme občas tak, že dětem diktuji slabiku a oni si libovolnou pastelkou vybarví.
sloupec slov – ke každé skupině 4 slov dejte hádanku, odpověď zakroužkuje dítě perem
např. Co musíme napsat nad c, aby vzniklo č? Kdo nám vypere prádlo?....
+ přiložený pracovní list k novému písmenku
PS ke Slabikáři str. 35 – 38
- dole na každé straně jsou v oranžovém pruhu různé úkoly k textu.
- cv. se sovou na str. 36 zkuste nejdřív jako samostatnou práci, pak společná kontrola
Je nutné kontrolovat zda děti tomu, co čtou, rozumí. Proto dávejte otázky, dítě zakroužkuje odpověď perem. Čtení bez porozumění je k ničemu.
str. 35 - tabulka – po přečtení sloupce 5ti slov položte dítěti otázku, dítě označí odpověď
např. 1. jídlo z rajčat a paprik, 2. co nosí rytíř, 3. co dělá kolotoč….
podobnou kontrolu porozumění dělejte i v tabulkách na str. 36, 37, 38,
když je ve sloupci moc slov, mohou hledat děti v řádcích
Vašík a Káča – po přečtení věty, položte otázku
např. 1. označ jména dětí, 2. Jaké má Káča oči? ….
podobně i u dalších vyprávění označených balónky na str. 37, 38
str. 38 – tabulka – dlouhá těžká slova – pokud dítěti čtení nepůjde, čtěte vícekrát
Tentokrát je hodně čtení v PS, můžete se ve čtení střídat, pokud čte rodič, musí číst pomaleji, aby dítě mohlo sledovat, co společně čtete. I děti mohou pro rodiče vymýšlet hádanky k textu. Tím poznáte, jestli sleduje a poslouchá, co čtete.
Písanka str. 28,29
psaní je tentokrát méně, většina z vás zakoupila dětem ještě písanky na domácí procvičování,
využijte je.
_____________________________________________________
cvičné písanky – přepis delších slov z tabule v PS ke Slabikáři str. 37, 38
- diktát slov a krátkých vět /alespoň 1 týdně 10 slov, 1 týdně 4 věty/
_______________________________________________________
Barevná čeština: str. s písmenky, která děti umí - vyberte a vyplňte libovolně podle potřeby
str. 16 – písmeno Č hravě
_______________________________________________________
Možnost procvičování PC: skolakov. eu– Český jazyk 1. tř. – čtení, skládání slov z písmen….
www. didakta.cz