1. B třída – Prv – úkoly od 20.4.

Prvouka – od 20. 4.

 

str. 49 – Stromy a keře na jaře

 

Pozorujte společně s dětmi kvetoucí ovocné stromy a keře v sadu, různé zbarvení květů.

 

Řekněte dětem, jak se stromy a keře jmenují. Děti by měly umět rozlišit jabloň s růžovými

květy a třešeň s květy bílými, zlatý déšť se žlutými květy…

 

Povídejte si, proč jsou květy stromů i keřů důležité. Když květy včelky opylují a stromy

odkvetou, na místě květů porostou plody – jablka, třešně, hrušky…

Pokud květy na jaře pomrznou, bude malá úroda ovoce

 

Můžete dětem říci, že i o stromy se musí sadaři starat, prořezávat staré větve apod.

 

V sešitě děti doplní slova – části keře, stromu

Podobně jako u květin připomeňte, k čemu jednotlivé části slouží.

Děti by měly vědět, že keř se liší od stromu tím, že nemá kmen. Rozvětvuje se hned od země.

Zkuste si vyjmenovat 5 stromů – lípa, bříza, dub, buk, javor – mají kmen

Vyjmenujte si 5 keřů – zlatý déšť, rybíz, angrešt, šípek, líska – nemají kmen

 

Pokud budete mít možnost, na procházce si zkuste ukázat stromy a keře.

 

Strom, který je v sešitě po straně jako skládačka, děti nalepí na čistý papír a vloží do sešitu.

 

 

 

str.  50 – Jaro na statku

 

Povídejte si o hospodářských zvířatech, které chováme na statku:

 

Děti by měly znát:

kráva /jalovice/ – býk /vůl/ – tele – chováme pro maso, mléko, kůži – živí se trávou, senem, potřebuje vodu

ovce – beran – jehně – chováme pro vlnu, maso, mléko – živí se trávou senem, pije vodu

koza – kozel – kůzle – chováme pro mléko, maso – tráva, seno , voda

kobyla /klisna/ – hřebec – hříbě – seno, tráva, voda

 prasnice /svině, bachyně/ – kanec /vepř/ – sele – brambory, šrot, zbytky, voda

- semice prasete – nejdříve je prasnice, když porodí, je svině nebo bachyně

- samec prasete je kanec, po vykastrování vepř, kanec smrdí, proto není vhodný na maso…

- stačí, když budou umět jeden název pro samici, jeden pro samce

 

slepice – kohout – kuře – chováme pro vejce – zrní, larvy, červy, žížaly, voda

kachna – kačer – kachně – chováme pro maso a peří – zrní, brambory, šrot, tráva, voda

husa – houser – house – chováme pro maso a peří – zrní, brambory, šrot, tráva, voda

fena – pes – štěně – hlídají lidská obydlí, chováme pro radost – maso, granule, voda

kočka – kocour – kotě – chytají myši, chováme pro radost – maso, granule, voda

 

slepice, kachna, husa, krůta…- nazýváme drůbež, drůbeží nazýváme na statku zvířata s peřím

 

Hry:

 

Jak se kdo ozývá?

Děti by měly znát zvuky, které hospodářská zvířata vydávají.

Udělejte zvuk zvířete – dítě hádá, dítě udělá zvuk zvířete, vy hádejte.

 

ANO, NE.

Myslete si domácí zvíře. Dítě pokládá otázky, aby se na ně dalo odpovědět pouze ano nebo ne.

např. Má 2 nohy? Má srst? Má čenich? Žere maso?....

Nemohou se ptát: Jakou má barvu? Na to se nedá odpovědět ano, ne

Pokud dítě uhádne, myslí si zvíře a hádáte vy.

Můžete si počítat na kolik otázek, kdo uhádne myšlené zvíře. Kdo položí méně otázek, vyhrává.

 

Zvířecí rodina

Ŕekněte jen jednoho člena zvířecí rodiny, dítě doplní zbytek: např. Kráva…….býk, tele

Pak řekne dítě nějaké hosp. zvíře, vy doplníte ostatní členy.

 

 

 

 

 

 

 

Návštěvnost stránek

Návštěvy stránek 3 468

Rozpětí dní 28

Průměrné denní návštěvy stránek 124

Z kterýchkoli vyhledávání (SERP) 78

Unikátní IP 874

Posledních 30 minut 1

Dnes 161

Včera 206