M 3 – str. 26 – 32 – dodělat M 3
Str. 26: O několik méně:
str. 26/1 u obdélníků a bonbónů o 3 méně: znázornění na 1. řádce oddělte 3 od zadu /zprava/
O O O O/O O O na druhé řádce nakreslí dítě jen tolik, kolik je před čarou /vlevo/
O O O O
str. 26/2 u slovních úloh znázorňujte kroužky např.
Jan má 15: O O O O O O O O O O O/O O O O
Než budete znázorňovat Mílu, oddělte u Jana ty 4, o které má Míla méně svislou čarou, pak znázorněte u Míly jen to, co je před čarou
Míla o 4 méně: O O O O O O O O O O O/
Podobně i u dalších úloh na str. 27, kde je o několik méně.
Můžete si říct, že když má někdo méně, má míň tedy v příkladu bude mínus.
Když má někdo více, má plus tedy i v příkladu bude plus.
Zkuste si to názorně na věcech, které máte doma. Příklady může psát dítě na tabulku, papír.
Str. 28, 29 hmotnost – váha – vážení - kg
Ukažte dítěti jak vypadá 1 kg – mouky, cukru, těstovin – to teď doma všichni máme …
můžeme ukázat i více balení – několik kg.
Zkuste doma vážit různé věci i sebe. Alespoň uvidíte, jak si držíte váhu…
Porovnávejte, co je těžší, co je lehčí, vážením i odhadem, tím, že si dítě věc potěžká.
Děti by měly znát zkratky: m – metr a vědět, co měříme metrem – lino, dveře, provaz
l – litr, co odměřujeme – vodu, džus, naftu
kg – kilogram, co vážíme – lidi, ovoce, maso…
Sloupce by děti měly počítat samostatně. Po vypočítání jim označte chyby, aby si je mohly hned opravit.
U slovních úloh zkuste také samostatné čtení, některé děti si už úlohu možná dokážou přečíst.
Zkuste psát krátké odpovědi. Většinu písmen děti umí, budou si procvičovat psaní i v M.
Procvičujte počítání zpaměti, dávejte příklady +. – do 20 bez přechodu desítky ústně.
Je dost počítání v M 3, tentokrát nezadávám nic z Počítáme do 20, ale kdo by chtěl, může si něco, co umí, vybrat a počítat.
Možnost procvičování na PC – skolakov. eu – Matematika 1. tř. – procvičování hravě
Číselná řada do 20
Sčítání, odčítání do 20
www.matyskova-matematika.cz – videa s výkladem
/vztahuje se k jiným PS než máme my, ale můžete okouknout/