Prvouka – od 11. 5.
PS str. 62, 63
Začínáme novou kapitolu Člověk a společnost
Místo, kde žijeme – str. 62
Přečtěte dětem návod ke splnění úkolů – dole. Šikovní čtenáři si dokáží zadání přečíst sami.
Vysvětlete si následující pojmy:
Domov:
místo, kde žijeme, hrajeme si, máme tam rodinu, lidi, které máme rádi…
Děti by měly znát adresu svého bydliště: název vesnice, č. domu
Děti by měly znát svůj domov i v širším slova smyslu. Tedy nejen svůj dům /byt/, ale také rodnou vesnici a její okolí.
Měly by vědět, z jaké části naší země pocházejí – Šumava – ukažte si na mapě ČR
Vlast:
Měly by vědět, že jsou Češi a jejich vlast je Česká republika, hlavní město Praha.
Vysvětlete si slovo vlast – země, ve které se narodily a společně s rodinou v ní žijí.
Státní symboly: vlajka, strom, hymna, státní znak
Seznámí se s vlajkou ČR a národním stromem lípou – listy ve tvaru srdce
Ukažte dětem také státní znak – lvi jsou symbolem Česka, černá orlice - Slezsko, kostkovaná orlice – Morava.
Na internetu si najděte a pusťte státní hymnu.
Na výletě – str. 63
Dětisamy přečtou a splní podle návodu zadané úkoly. Ať se snaží číst s porozuměním.
Do okének píší velká tiskací písmena.
Učivo, které se děti učí v PS, vždy zkuste uplatnit v praxi – naplánujte výlet, poraďte se s dětmi, jak sbalit batoh, co dobrého k svačině, vybrat vhodné oblečení a obuv, promyslet trasu i počasí – to sice nenaplánujete, ale můžete se přesvědčit na internetu, jestli nebude celodenní liják.
Děti by měly poznat zajímavá místa okolí svého bydliště. Pokud jste tato místa ještě nenavštívili, udělejte si s dětmi vycházku nebo výlet – Bába u Branišova, kaple a jezírka u Lizu, Zadov – skokanský můstek, sjezdovka + cukrárna Ella, rozhledna Javorník, hrad Kašperk, sudslavický okruh u Vimperka, Boubín, pramen Vltavy – to radši na kole, Borová Lada – Chalupská slať + sovy, Kvilda – jeleni, rysi, Srní – vlci,Povydří….
Máte co dělat celé prázdniny, když letos nebude moře, tak u nás je taky hezky…
a kdyby děti bolely nožičky, sveďte to na mě.