1. A třída – Prv – úkoly od 20.4.

Prvouka – od 20. 4.

 

str. 49 – Stromy a keře na jaře

 

Pozorujte společně s dětmi kvetoucí ovocné stromy a keře v sadu, různé zbarvení květů.

 

Řekněte dětem, jak se stromy a keře jmenují. Děti by měly umět rozlišit jabloň s růžovými

květy a třešeň s květy bílými, zlatý déšť se žlutými květy…

 

Povídejte si, proč jsou květy stromů i keřů důležité. Když květy včelky opylují a stromy

odkvetou, na místě květů porostou plody – jablka, třešně, hrušky…

Pokud květy na jaře pomrznou, bude malá úroda ovoce

 

Můžete dětem říci, že i o stromy se musí sadaři starat, prořezávat staré větve apod.

 

V sešitě děti doplní slova – části keře, stromu

Podobně jako u květin připomeňte, k čemu jednotlivé části slouží.

Děti by měly vědět, že keř se liší od stromu tím, že nemá kmen. Rozvětvuje se hned od země.

Zkuste si vyjmenovat 5 stromů – lípa, bříza, dub, buk, javor – mají kmen

Vyjmenujte si 5 keřů – zlatý déšť, rybíz, angrešt, šípek, líska – nemají kmen

 

Pokud budete mít možnost, na procházce si zkuste ukázat stromy a keře.

 

Strom, který je v sešitě po straně jako skládačka, děti nalepí na čistý papír a vloží do sešitu.

 

 

str.  50 – Jaro na statku

 

Povídejte si o hospodářských zvířatech, které chováme na statku:

 

Děti by měly znát:

kráva /jalovice/ – býk /vůl/ – tele – chováme pro maso, mléko, kůži – živí se trávou, senem, potřebuje vodu

ovce – beran – jehně – chováme pro vlnu, maso, mléko – živí se trávou senem, pije vodu

koza – kozel – kůzle – chováme pro mléko, maso – tráva, seno , voda

kobyla /klisna/ – hřebec – hříbě – seno, tráva, voda

 prasnice /svině, bachyně/ – kanec /vepř/ – sele – brambory, šrot, zbytky, voda

- samice prasete – nejdříve je prasnice, když porodí, je svině nebo bachyně

- samec prasete je kanec, po vykastrování vepř, kanec smrdí, proto není vhodný na maso…

- stačí, když budou umět jeden název pro samici, jeden pro samce

 

slepice – kohout – kuře – chováme pro vejce – zrní, larvy, červy, žížaly, voda

kachna – kačer – kachně – chováme pro maso a peří – zrní, brambory, šrot, tráva, voda

husa – houser – house – chováme pro maso a peří – zrní, brambory, šrot, tráva, voda

fena – pes – štěně – hlídají lidská obydlí, chováme pro radost – maso, granule, voda

kočka – kocour – kotě – chytají myši, chováme pro radost – maso, granule, voda

 

slepice, kachna, husa, krůta…- nazýváme drůbež, drůbeží nazýváme na statku zvířata s peřím

 

Hry:

 

Jak se kdo ozývá?

Děti by měly znát zvuky, které hospodářská zvířata vydávají.

Udělejte zvuk zvířete – dítě hádá, dítě udělá zvuk zvířete, vy hádejte.

 

ANO, NE.

Myslete si domácí zvíře. Dítě pokládá otázky, aby se na ně dalo odpovědět pouze ano nebo ne.

např. Má 2 nohy? Má srst? Má čenich? Žere maso?....

Nemohou se ptát: Jakou má barvu? Na to se nedá odpovědět ano, ne

Pokud dítě uhádne, myslí si zvíře a hádáte vy.

Můžete si počítat na kolik otázek, kdo uhádne myšlené zvíře. Kdo položí méně otázek, vyhrává.

 

Zvířecí rodina

Řekněte jen jednoho člena zvířecí rodiny, dítě doplní zbytek: např. Kráva…….býk, tele

Pak řekne dítě nějaké hosp. zvíře, vy doplníte ostatní členy.

 

Zdravím všechny kluky a holky.

Vypadá to, že se brzy uvidíme, tak držím nám všem pěsti, ať se to nepokazí.

 

Dávala jsem vám svůj mail. Kdyby mi chtěly děti něco napsat, ať napíší, pomozte jim mail odeslat. Budu ráda, taky jim něco napíšu.

klimina@seznam.cz

 

 

 

 

 

 

Návštěvnost stránek

Návštěvy stránek 3 185

Rozpětí dní 28

Průměrné denní návštěvy stránek 114

Z kterýchkoli vyhledávání (SERP) 80

Unikátní IP 834

Posledních 30 minut 2

Dnes 76

Včera 207