Důležitá informace: v pondělí 4. 5. od 15:00 – 16:00 proběhne kontrola probraného učiva a případná konzultace
přineste s sebou: písanku 3 + pracovní listy k novým písmenkům - k odevzdání
písanku 4, matematiku 4 + sloupce (59 – 62), písankový sešit s myší, Počítáme do 20 a Prvouku – k nahlédnutí
Výměna sešitů proběhne v 1. B bez účasti dětí.
Musíme dodržet všechna bezpečnostní opatření – roušky, bezpečný odstup, netvořit skupiny
- S. Kdyby Vám termín nevyhovoval, domluvíme se jinak
Od tohoto týdne budeme posílat úkoly rozvržené do jednotlivých dnů.
Český jazyk
pondělí
- seznámení s písmenem Ř – pracovní list
Soubor ke stažení:
- Slabikář str. 68
- písanka str. 35
Slabikář
- básničku si společně přečtěte a označte všechna písmena Ř
- pod obrázkem přiřaďte k sobě slabiky, aby vznikla slova – nejlépe barevně
- barevně k sobě přiřaďte co kdo dělá, např. rybář přivede, lékař přinese
- U řeky Ohře – přečíst, prohlédnout obrázek, odpovědět na otázku – lze ji obtáhnout perem, napsat odpověď psace
sumec, lín, okoun, úhoř – podívat se na obrázky na internet nebo do encyklopedie
Písanka str. 35
- tato strana obsahuje opis i přepis, poslední řádek napsat písmena psace
úterý
- Slabikář str. 69
- písanka str. 36
- pracovní sešit ke Slabikáři str. 41
Slabikář
- do okýnek napsat červená slova a přečíst
- Táta vaří – přečíst, dávat otázky z textu, zda dítě ví, co čte, s textem si „pohrát“, např. najdi a zakroužkuj slovo, které řeknu, popovídat si, jak doma děti pomáhají…
vyluštit název pohádky a psace napsat, pohádku si vyprávět, popř. pustit na www.youtube.com
- sloupeček se slovy – přečíst a opět dávat hádanky na slova, např. Kdo léčí? Lékař.
- domeček – přečíst slabiky + např. zkoušet vymýšlet slova, která těmi slabikami začínají…
písanka str. 36
- opět opis a přepis tiskacích písmen na psací
pracovní sešit ke Slabikáři
- napsat první slabiky ke slovům
- přečíst slova ve sloupečcích + vyhledat obrázky – slova
- Na jaře – přečíst, popovídat si o jaru, typické znaky jara…možná, že všechny děti nebudou znát všechna zvířata o kterých čtou, ukázat si je na internetu nebo v knize
- A/N – zadat jako samostatnou práci
středa
- Slabikář str. 70
- písanka str. 37
- procvičování na www.skolakov.eu
- barevná čeština – písmeno Ř
Slabikář
- přečíst hádanku, podívat si o obrázku, kdo by chtěl být kuchařem, co všechno dělá…
- modrý trojúhelníček – barevně označit co kuchař potřebuje, nakreslit na papír
- v každém řádku složit název povolání a psace napsat na řádek, popovídat si o jednotlivých povoláních
- sloupec s písmeny – přečíst, lze obtáhnout písmena, která známe
- hádanka – přečíst a popovídat si o tomto povolání
Písanka str. 37
- doporučila bych tuto stránku nepsat najednou, rozdělit napůl a napsat psace
čtvrtek
- slabikář str. 71
- písanka str. 38
Slabikář
- Budka – přečíst a vyprávět si, jak to bylo dál…, obrázky pomohou…
- přečíst a najít chyby, neupozorňovat na ně, jestli na ně dítě přijde samo…, říct správně, je možné slova spojit s obrázky
- do cvičení doplnit háčky a čárky, vyzkoušet jako samostatnou práci, pak společná kontrola a nakreslit řešení hádanky
(zkusila bych nejdřív přečíst bez háčků a čárek, aby si dítě všimlo a uvědomilo, co se se slovy stane, když chybí háčky, čárky…)
pátek
- písanka str. 39, str. 40 - psát věty – co které zvíře dělá za zvuk (dala bych za DÚ na víkend)
- procvičování čtení některých článků ve Slabikáři, v pracovním sešitě, na www.skolakov.eu
- zábavné úkoly v barevné češtině