Připomínám schůzku 4. 5. mezi 15 a 16. h.
přineste s sebou: písanku 3 + pracovní listy k novým písmenkům - k odevzdání
písanku 4, matematiku 4 + sloupce (59 – 62), písankový sešit s myší, Počítáme do 20 a Prvouku – k nahlédnutí
Schůzka proběhne v 1. B bez účasti dětí.
Musíme dodržet všechna bezpečnostní opatření – roušky, bezpečný odstup, netvořit skupiny
- S. Kdyby Vám termín nevyhovoval, domluvíme se jinak 🙂
Český jazyk od 27. 4.
pondělí – čtvrtek – rozdělte si jak budete potřebovat
- seznámení s písmenem Ch – pracovní list
Soubor ke stažení:
- Slabikář str. 72 - 74
- písanka str. 1 - 5
Slabikář str. 72
- básničku si společně přečtěte a označte všechna písmena Ch, ch
- pod obrázkem přiřaďte k sobě slabiky, aby vznikla slova – nejlépe barevně
- kouzelné brýle – co všechno začíná nebo obsahuje písmeno ch
- slova vedle brýlí přečíst, zase dávat hádanky, např. Kde žijeme? Co bzučí?...
- úkol s tužkou: najít slova, která k větám patří a rámečky (před větami i rámečky se slovy) vybarvit stejnou barvou
- přečíst otázku a doplnit odpověď z textu – oboje lze obtáhnout perem
- popovídat si o slovech napsaných psace, co mají děti rády, kde a jak pěstujeme, ukázat obrázky na internetu nebo v encyklopedii
Slabikář str. 73
- cvičení se smajlíkem: přečíst, úkoly ke cvičení – barevně označit zvířátka, která obsahují písmeno ch, jinou pastelkou označit jména dětí, které obsahují písmeno ch
- cvičení s modrým trojúhelníčkem: přečíst a vybrat správnou odpověď, popovídat si o zvířátkách, ukázat si obrázky
- článek Naše chata – společně přečíst, dle pokynů v článku vybarvit – zelená barva střechy, za chatou ořešák, za chatou vrcholy Orlických hor… – ukázat si obrázky na internetu
- rozlišování h nebo ch, klidně všude dávat ústně h i ch, ať dítě slyší rozdíly v písmenech a uvědomí si co je správně
- sloupeček – přečíst, opět dávat některá slova jako hádanky – kontrola porozumění textu
- domeček – přečíst slabiky, zkoušet vymyslet slova začínající na dané slabiky…
Slabikář str. 74
- cvičení s papoušky – jednu z básniček se společně zkuste naučit nazpaměť
- článek Maminka – společně přečíst, dávat otázku z textu, vyhledávat odpovědi a označovat je v článku
- přečíst a popovídat si o mamince, jak vypadá, co dělá, co by o ní řekli…psace napsat jméno a nakreslit obrázek
Pracovní sešit ke Slabikáři str. 42
- k obrázkům napsat první slabiku
- barevné sloupečky – můžete se střídat ve čtení slov, možná to bude dítě víc bavit J,
obrázky pod tabulkou najít v tabulce, z písmenek vyjde tajenka, která se doplní do článku „Buchty“
- článek Buchty – přečíst, klidně se střídejte ve čtení vět, dávat otázky z textu na ověření porozumění
Pracovní sešit ke Slabikáři str. 43
- je tam hodně textu, opět se střídejte ve čtení, do políček napsat barevně označená písmena, vyprávět pohádku správně a nakreslit obrázek
Písanky str. 1 – 5
- doporučuji stránky rozdělit na polovinu, aby toho psaní nebylo najednou moc
Pokračujte v přepisu a v diktátě slov nebo krátkých vět do procvičovacího sešitu, stále lze využívat sloupečky v pracovním sešitě ke Slabikáři