1. B třída – Ma – úkoly od 11.5.

Matematika od 11. 5.

Matematika 4/ A      str. 22 – 25

sloupečky 63 - 66

Počítáme do dvaceti str. 28

  1. den

Matematika str. 22

  1. 1 – nejdříve spočítáme všechna autíčka a zapíšeme počet nahoru do zadání, vyznačíme desítku a 5 autíček škrtneme, stejným způsobem znázorníme na řádek – uděláme 14 např. koleček, označíme 10 a 5 koleček škrtneme, vypočítáme a napíšeme krátkou odpověď, např. Zdendovi zůstalo 9 autíček.
  2. 2 – škrtáme modrá kolečka zprava, vždy 4 a pak škrtneme o 1 víc, vedle příklad bez rozkladu

14 – 4 – 2 =….

14 – 4 – 3 =….

14 – 4 – 4 =…

  1. 3 – slouží k opakování a procvičování
  2. 4 – znázorníme:

auta – O O O O O O / O O O O O O O O  oddělíme zprava 8, autobusů je o 8 méně – napíšeme i na růžový řádek

autobusy – O O O O O O

výpočet - 14 – 8 = 6

odpověď – Stálo tam 6 autobusů.

  1. 5 – procvičování odčítání s přechodem přes desítku – žluté a modré sloupečky,

oranžový sloupeček – např. 7 – 4 a kolik ještě uberu, abych neměla nic? atd., lze využít číselnou osu nad sloupečky pro lepší orientaci

  1. 6 – přečteme si zadání, podtrhneme důležité údaje, výpočet napíšeme za odpověď na linku, která tvoří rámeček - 8 + 6 = 14

Do odpovědi doplnit 14.

 

 

+ sloupeček 63 

  1. den

Matematika str. 23

  1. 1 – nejdříve spočítáme všechny stromy a do zadání napíšeme 15, zároveň spočítáme vyvrácené stromy a napíšeme 6

znázorníme 15 koleček nebo stromků, 6 škrtneme

výpočet – 15 – 6 = 9

odpověď – nejdřív přečteme otázku, abychom věděli na co vlastně budeme odpovídat a dítě zkusí samo jednoduše vymyslet, např. Za domem zůstalo 9 smrků.

  1. 2 - škrtáme modrá kolečka zprava, vždy 5 a pak škrtneme o 1 víc, vedle příklad bez rozkladu

15 - 5 – 2 =….

15 - 5 – 3 =….

15 – 5 – 4 =…

 

  1. 3 – opět slouží k procvičení a k opakování
  2. 4 – stejné jako na předchozí straně

- procvičování odčítání s přechodem přes desítku – žluté a modré sloupečky,

oranžový sloupeček – např. 7 – 4 a kolik ještě uberu, abych neměla nic? atd., lze využít číselnou osu nad sloupečky pro lepší orientaci

  1. 5 – znázorníme 15 např. koleček, škrtneme 6, které dala maminka tatínkovi na svačinu

výpočet – 15 – 6 = 9

odpověď – opět děti zkusí vytvořit samy pomocí otázky, např. Zbylo 9 rohlíků.

  1. 6 – přečíst zadání, podtrhat důležité údaje, výpočet napsat za odpověď na linku, která

tvoří rámeček – 7 + 8 = 15

Do odpovědi doplníme 15

      + sloupeček 64

  1. den

Matematika str. 24

  1. 1 – nejdříve spočítáme všechny výsadkáře a doplníme do zadání (17), spočítáme kolik jich je na zemi a zapíšeme (8), označíme desítku

znázornění O O O O O O O O O O O O O O O O O, 8 koleček škrtneme

výpočet: 17 – 8 = 9 a napíšeme krátkou odpověď, např. Ve vzduchu je 9 výsadkářů.

 

  1. 2 - škrtáme modrá kolečka zprava, nejdřív 7 a pak 2, ve třetím řádku 8 a 1, vedle příklad bez rozkladu

dopsat 17 – 7 – 2 = 8

  1. 3 – dopočítávání – 7 a kolik je 14 ? atd.
  2. 4 slouží k procvičení a k opakování
  3. 5 – nácvik sudých čísel, počítání po 2, zkuste počítat různé předměty kolem sebe…

+ sloupeček 65

 

  1. den

Matematika str. 25

- geometrie – budete potřebovat pravítko a ořezanou tužku

- ve směru šipek a podle vzoru se snažíme co nejpřesněji spojit tečky

- u posledního cvičení budou asi děti potřebovat Vaši pomoc, je to hodně o představivosti…, znázorníme a spočítáme čtverce, obdélníky a trojúhelníky, pro lepší orientaci si klidně můžeme psát čísla do obrázku

+ sloupeček 66

 

 

 

 

Návštěvnost stránek

Návštěvy stránek 3 652

Rozpětí dní 28

Průměrné denní návštěvy stránek 130

Z kterýchkoli vyhledávání (SERP) 2

Unikátní IP 411

Posledních 30 minut 0

Dnes 10

Včera 160