Matematika od 11. 5.
Matematika 4/ A str. 22 – 25
sloupečky 63 - 66
Počítáme do dvaceti str. 28
- den
Matematika str. 22
- 1 – nejdříve spočítáme všechna autíčka a zapíšeme počet nahoru do zadání, vyznačíme desítku a 5 autíček škrtneme, stejným způsobem znázorníme na řádek – uděláme 14 např. koleček, označíme 10 a 5 koleček škrtneme, vypočítáme a napíšeme krátkou odpověď, např. Zdendovi zůstalo 9 autíček.
- 2 – škrtáme modrá kolečka zprava, vždy 4 a pak škrtneme o 1 víc, vedle příklad bez rozkladu
14 – 4 – 2 =….
14 – 4 – 3 =….
14 – 4 – 4 =…
- 3 – slouží k opakování a procvičování
- 4 – znázorníme:
auta – O O O O O O / O O O O O O O O oddělíme zprava 8, autobusů je o 8 méně – napíšeme i na růžový řádek
autobusy – O O O O O O
výpočet - 14 – 8 = 6
odpověď – Stálo tam 6 autobusů.
- 5 – procvičování odčítání s přechodem přes desítku – žluté a modré sloupečky,
oranžový sloupeček – např. 7 – 4 a kolik ještě uberu, abych neměla nic? atd., lze využít číselnou osu nad sloupečky pro lepší orientaci
- 6 – přečteme si zadání, podtrhneme důležité údaje, výpočet napíšeme za odpověď na linku, která tvoří rámeček - 8 + 6 = 14
Do odpovědi doplnit 14.
+ sloupeček 63
- den
Matematika str. 23
- 1 – nejdříve spočítáme všechny stromy a do zadání napíšeme 15, zároveň spočítáme vyvrácené stromy a napíšeme 6
znázorníme 15 koleček nebo stromků, 6 škrtneme
výpočet – 15 – 6 = 9
odpověď – nejdřív přečteme otázku, abychom věděli na co vlastně budeme odpovídat a dítě zkusí samo jednoduše vymyslet, např. Za domem zůstalo 9 smrků.
- 2 - škrtáme modrá kolečka zprava, vždy 5 a pak škrtneme o 1 víc, vedle příklad bez rozkladu
15 - 5 – 2 =….
15 - 5 – 3 =….
15 – 5 – 4 =…
- 3 – opět slouží k procvičení a k opakování
- 4 – stejné jako na předchozí straně
- procvičování odčítání s přechodem přes desítku – žluté a modré sloupečky,
oranžový sloupeček – např. 7 – 4 a kolik ještě uberu, abych neměla nic? atd., lze využít číselnou osu nad sloupečky pro lepší orientaci
- 5 – znázorníme 15 např. koleček, škrtneme 6, které dala maminka tatínkovi na svačinu
výpočet – 15 – 6 = 9
odpověď – opět děti zkusí vytvořit samy pomocí otázky, např. Zbylo 9 rohlíků.
- 6 – přečíst zadání, podtrhat důležité údaje, výpočet napsat za odpověď na linku, která
tvoří rámeček – 7 + 8 = 15
Do odpovědi doplníme 15
+ sloupeček 64
- den
Matematika str. 24
- 1 – nejdříve spočítáme všechny výsadkáře a doplníme do zadání (17), spočítáme kolik jich je na zemi a zapíšeme (8), označíme desítku
znázornění O O O O O O O O O O O O O O O O O, 8 koleček škrtneme
výpočet: 17 – 8 = 9 a napíšeme krátkou odpověď, např. Ve vzduchu je 9 výsadkářů.
- 2 - škrtáme modrá kolečka zprava, nejdřív 7 a pak 2, ve třetím řádku 8 a 1, vedle příklad bez rozkladu
dopsat 17 – 7 – 2 = 8
- 3 – dopočítávání – 7 a kolik je 14 ? atd.
- 4 slouží k procvičení a k opakování
- 5 – nácvik sudých čísel, počítání po 2, zkuste počítat různé předměty kolem sebe…
+ sloupeček 65
- den
Matematika str. 25
- geometrie – budete potřebovat pravítko a ořezanou tužku
- ve směru šipek a podle vzoru se snažíme co nejpřesněji spojit tečky
- u posledního cvičení budou asi děti potřebovat Vaši pomoc, je to hodně o představivosti…, znázorníme a spočítáme čtverce, obdélníky a trojúhelníky, pro lepší orientaci si klidně můžeme psát čísla do obrázku
+ sloupeček 66