Prvouka od 4. 5.
Prvouka str. 53 – opakování
Jarní rostliny – děti by měly poznat základní, které měly v PS i při procházce v přírodě
Části těla rostlin – kořen, stonek, listy, květy, plody – jejich význam pro rostlinu
Ptáci – stálí /vrabec, sýkorka, sova/, stěhovaví /čáp, vlaštovka, skřivan/
Hospodářský zvířata – poznat, umět pojmenovat samici, samce, mládě, čím jsou užitečná
Opakování učiva o čase:
V běžném životě by děti měly uplatnit znalosti:
Roční období – jaro, léto, podzim, zima – co k těmto obdobím patří – jaké období je nyní
Měsíce v roce – vyjmenovat, které jsou jarní, letní, podzimní, zimní, datum narození, kalendář
Dny v týdnu – co je dnes za den, víkend, co který den děláme…
Hodiny – poznat kolik je hodin – zatím jen celé hodiny, kdo zvládne i čtvrt, půl…je pašák
Test: Zkuste položit dětem tyto otázky.
- Jak se nazývá období, kdy padá listí ze stromů?
- V kterém měsíci jsou Vánoce?
- Kdy máš narozeniny? V jakém je to ročním období?
- Co je dnes za den?
- Které dny je víkend?
- V kolik hodin je poledne?
- Napiš 3 jarní květiny.
- Která část rostliny je pod zemí?
- Pták, který vyzobává škůdce stromů.
- Samec a mládě ovce.
Odpovědi napíší děti na linkovaný papír, na každou řádku 1 odpověď, stručně /jen slova, ne celá věta/. Výsledek je pro vaši informaci, jaké má dítě znalosti.
V běžném životě jim učivo připomínejte, aby nezapomněly, co se naučily…