Český jazyk – od 6. 4.
Důležitá informace: v pondělí 6. 4. od 15:00 – 16:00 proběhne výměna matematik 3 - 4
přineste s sebou: matematiku 3 + sloupce 51 – 58 – k výměně a opravě
písanku 3, cvičnou písanku, Počítáme do 20 a Prvouku – k nahlédnutí
Výměna sešitů proběhne v 1. A bez účasti dětí.
Musíme dodržet všechna bezpečnostní opatření – roušky, bezpečný odstup, netvořit skupiny
------------------------------------------------------------------------------------------
Slabikář – písmeno Č – str. 62, 63
str. 62 – v básničce barevně vyznačit písmeno č
společně si ji řekněte: přečtěte verš, dítě zopakuje
pod obrázkem tvořte slova ze slabik, slabiku z horní řádky připojte pastelkou k vhodné slabice z dolní řádky tak, aby vzniklo smysluplné slovo /každé slovo má svoji barvu/
říkejte si slova, která začínají na č – obrázky v brýlích
psaný text dole – dítě obtáhne perem, diktuje si písmena, přečte si, co napsalo, vybere správnou možnost a doplní do věty
_____________________________________________________
str. 63 – domeček – dávejte hádanky např. označ slabiku, kterou začíná slovo čepice, čára,
čočka, činčila….
Kdo nám pomáhá – dítě spojí větu s obrázkem, použije různé barvy
? – slovo k obrázku vybarvit
Kočička – nezapomeňte vybarvit podle říkanky
sloupec slov – ke každé skupině 4 slov dejte hádanku, odpověď zakroužkuje dítě perem
např. Co musíme napsat nad c, aby vzniklo č? Kdo nám vypere prádlo?....
_____________________________________________________
PS ke Slabikáři – písmeno Č – str. 35 – 38
Dole na každé straně jsou v oranžovém pruhu různé úkoly k textu.
Je nutné kontrolovat zda děti tomu, co čtou, rozumí. Proto dávejte otázky, dítě zakroužkuje odpověď perem. Čtení bez porozumění je k ničemu.
str. 35 - tabulka – po přečtení sloupce 5ti slov položte dítěti otázku, dítě označí odpověď
např. 1. jídlo z rajčat a paprik, 2. co nosí rytíř, 3. co dělá kolotoč….
podobnou kontrolu porozumění dělejte i v tabulkách na str. 36, 37, 38,
když je ve sloupci moc slov, mohou hledat děti v řádcích
Vašík a Káča – po přečtení věty, položte otázku
např. 1. označ jména dětí, 2. Jaké má Káča oči? ….
podobně i u dalších vyprávění označených balónky na str. 37, 38
str. 38 – tabulka – dlouhá těžká slova – pokud dítěti čtení nepůjde, čtěte vícekrát
Tentokrát je hodně čtení v PS, můžete se ve čtení střídat, pokud čte rodič, musí číst pomaleji, aby dítě mohlo sledovat, co společně čtete. I děti mohou pro rodiče vymýšlet hádanky k textu. Tím poznáte, jestli sleduje a poslouchá, co čtete.
___________________________________________________
Písanka 3 – str. 28 - 29
psaní je tentokrát méně, většina z vás zakoupila dětem ještě písanky na domácí procvičování,
využijte je.
_____________________________________________________
cvičné písanky – přepis delších slov z tabule v PS ke Slabikáři str. 37, 38
- diktát slov a krátkých vět /alespoň 1 týdně 10 slov, 1 týdně 4 věty/
_______________________________________________________
Barevná čeština: str. s písmenky, která děti umí - vyberte a vyplňte libovolně podle potřeby
str. 16 – písmeno Č hravě
_______________________________________________________
Možnost procvičování PC: skolakov. eu– Český jazyk 1. tř. – čtení, skládání slov z písmen….
www. didakta.cz