Matematika od 6. 4.
nová Matematika 4/A – str. 1 – 4
str. 1
– příprava na počítání do 20 s přechodem desítky např. 9+2, 8+3, 7+4 …..
děti dají do ohrádky 10 oveček – 9 bílých a 1 černou, 1 černá zůstane mimo ohrádku
pod ovečky do rámečku napíší počet oveček, příklady nepíší, není kam.
vždy počítají zleva, udělají ohrádku 8 strakatých psů a 2 jezevčíků, 1 jezevčík je mimo…
str. 2 - Opakování
Děti by měly pracovat samostatně.
Měly by si samy číst slovní úlohy /u těžších slov budou potřebovat trochu pomáhat/.
K úlohám napíší jednoduché, krátké odpovědi např. Má 10 kytek. Jsou tam 2 motýli….
str. 3
- 1 - dát do ohrádky 10 dětí, stejně jako na str. 1 počítejte zleva, tedy 8 chlapců a 2 dívky
jsou v kruhu a 3 dívky jsou mimo kruh
výpočet: 8 + 2 + 3 = 13, 8 + 5 = 13 napište obě možnosti – příprava na počítání s přechodem
- 2 a 3 jsou také přípravou na nové učivo, které nás čeká příští týden!
- 2 – je důležité, aby děti uměly dopočítat do celé desítky
- 3 – děti dopočítávají do desítky a pak přes desítku
znalosti z těchto 2 cvičení pak děti využijí při počítání př. typu: 8 + 4
aby mohly tento příklad snadno spočítat, rozloží si ho na: 8 + 2 + 2 = 12
- 2 a 3 je pro toto výborná průprava, proto jim věnujte pozornost, děti je musí bezpečně zvládnout, aby zvládly učivo, které je čeká.
- 4, 5 – výměna sčítanců
Děti by měly vědět, že výměnou sčítanců se výsledek nemění, mohou tedy zaměnit sčítance, když jim to usnadní počítání.
Důležité je upozornit děti, že u př. s mínus to dělat nesmí!
Pokud se tedy dítěti těžko počítá 2 + 6 , může si říct 6 + 2, ještě více se jim to bude hodit u těžších příkladů např. 3 + 9 se dětem počítá hůř než 9 + 3.
str. 4
- 1, 2 pomozte dětem úlohy přečíst, jsou v nich těžká slova
Děti samostatně znázorní, spočítají. Odpovědi např. Jirka má 15 knih. Jana má 17 ředkví.
- 3 – opět přechod desítky, při znázornění počítejte zleva tedy do ohrady 7 růžových a 3 černá prasata, 5 černých mimo ohradu
výpočty budou 2 : 7 + 3 + 5 = 15 /děti si nejdřív dopočítají do celé 10 a pak přidají zbytek/
7 + 8 = 15
- 4 – důležité pro učivo, které nás čeká, dopočítávání do celé 10 a rozklad čísel
- 5 – výměna sčítanců, děti by si měly všimnout, že výsledek se nemění.
Počítáme do 20 str. 23
- cv. 2 – použijte papírové mince – předám v pondělí společně s novou matematikou
Možnost procvičování na PC – skolakov. eu – Matematika 1. tř. – procvičování hravě
Číselná řada do 20
Sčítání, odčítání do 20
www.matyskova-matematika.cz – videa s výkladem /vztahuje se k jiným PS než máme my, ale můžete okouknout/